h1

Upphittade tankar

19 december 2005

Hittade en dikt som jag skrev på en svensklektion innan sommarlovet. Rätt usel men tänkte publicera den i hopp om att den värmer.

Sommarlov

Dagarna kommer, dagarna går
Bara 30 dagar kvar till sommarlov
Läraren babblar om världens alla länder,
medans jag drömmer om att sola på världens alla stränder
Imorgon blir det dricka som aldrig förr
Imorgon gör jag allt för kärlekens skull
Ikväll blir det införskaffning av all dricka
Inga pengar kommer att bli kvar i min ficka
Att sommaren snart kommer kan man ej fatta
Alla minnen som kommer tillbaka känns abstrakta
Sommaren kommer och jag önskar jag alltid mår såhär
Sommeren kommer och raderar alla besvär.

För intresserade så åker jag till Thailand imorgonbitti. Tänkte inte slösa eran tid på att skriva massa grejer som händer där i denna blogg då det kan uppfattas som ointressant, så jag länkar er vidare till min och dojjans gemensamma resedagbok:
Tryck här för att komma dit

På återseende mina vänner

Kommentera

