h1

What to do

22 juni 2006

Kanske något berusad, fast i sinnets fulla bruk
jag ser timmarna försvinna, minut för minut
Ångesten har kommit. Den har hittat mig nu
Jag känner att jag inte längre kan leva som förut
-Låt inte ditt liv gå till spillo och förstöras!
Hört det förut, men vad ska jag göra?
Att skaffa jobb är lättare sagt än gjort
Jag måste skärpa mig och det är fort
Är det slut på dagarna då jag levde som en kung?
Jag måste inse att jag inte längre är ung
Studenten. Jag är vuxen nu och inte längre rädd
Efter 12 år i skolan trodde jag att jag var mer förberedd
Pengarna försvinner och har knappt råd med mat
Alkoholen börjar verka och gör mitt minne vagt
Fan. Måste rycka upp mig. Inte nu, men snart!

Kommentera

