h1

När jag sover

25 juli 2007

Hittade en dikt som jag tyckte var så himla bra. Nackdelen med dikten var att den innehöll både stavfel och felaktig meningsuppbyggnad. Jag knådade om den lite grann både i formen och texten och fick fram den till följande. Kan inte ge creds till ursprungsförfattaren då jag inte vet vem det är.

Jag är så rädd för att somna
för när jag sover börjar drömmarna komma
Jag står mitt på en fotbollsplan
Det är mörkt även fast det är mitt på dan
I en vattenpöl ligger min mamma
Jag börjar springa mot henne men jag kan inte stanna
för jag har fått spikar på mina knän
Springer in i skogen bland buskar och träd.

Jag är så rädd för att somna
för när jag sover börjar drömmarna komma
Och det är ungefär som det är nu
Ja ligger brevid någon, de är nog du
Även fast jag är liten och luktar nikotin
så tycker du att jag är speciell och fin
Du lyfter upp mej och du ler
men sen du släpper mig och jag ramlar ner.

Jag är så rädd för att somna
för när jag sover börjar drömmarna komma
Någon kör mig i en rullstol
Jag är förlamad och i knät ligger en pistol
Någon viskar i örat på mig
”du vet mycket väl vart vi ska köra dig”
Ja, till buskar och massa träd
för jag har spikar i mina knän

Jag är så rädd för att somna
för när jag sover börjar drömmarna komma
Jag ligger stilla i ett badkar och jag blöder
Snart har jag inget blod kvar
och min mamma sitter fast i duschkran
Kniven hon har är alldeles för slö
hon gråter när hon ser mig dö
Jag förstår inte hur jag kan le
när jag inte får se min mamma något mer

Kommentera

