h1

En hjälte har lämnat oss

13 mars 2009

En dikt jag skrev för att sedan läsa upp på min morfars begravning.

Det spelar ingen roll vad vi säger
för orden kan inte uttrycka sig nog
sorgen kan kännas svår att besegra
men vi får aldrig tappa tron
Det är mycket som går förbi en
när allt går för snabbt
önskar att det går att stoppa tiden
när man förlorar all sin kraft

Dagar och nätter har passerat
det är dags att besöka något nytt och främmande
låt ingenting stå i din väg
låt ingenting vara skrämmande

En hjälte har givit sig av
för att möta nya vatten
Helt fri mot ett öppet hav
ljuset vägleder dig genom natten
Jag ser dig segla mot horisonten
på väg att hitta ett nytt hem
jag vet inte när eller hur
men jag vet att vi kommer att ses igen

R.I.P
Nisse Söderholm

One comment

  1. Häftigt.

    Blev så överraskad när jag hittade denna bloggen. Hoppas många hittar hit.



Kommentera

