h1

Vattumannens tidsålder – Då enbart sanningen överlever

19 augusti 2009

solen behöver inte lysa
månen behöver inte le
mina ögon skiner ändå
Jag ser mörka moln komma mot mig
så jag håller hjärtat över mitt huvud

Det skapar min tillit
till allt annat runt omkring mig
för allt kretsar inte runt mig
det vet jag sen tidigare
men jag vet att det enda som finns
är det jag skapar för min omgivning

Den som inte delar med sig
låter hjärnan styra över hjärtat
men tiden är nu den rätta
då den som felar kommer att straffas
människor kan inte vandra över de fega
det är dags för att sanningen ska segra

Läs mer om Vattumannens tidsålder (Intressant läsning).
Saxat från självkunskap.se

”Vi lämnar nu Fiskarnas tidsålder bakom oss och träder in i Vattumannens tidsålder – sanningens minut i evigheten. Mänskligheten går därmed in i en tidsålder där den kommer att utvecklas på det andliga planet. Sanningen kommer att segra över lögnen. Orenheter i samhället kommer att flyta upp till ytan och offentliggöras för att rensas ut och renas. Det kommer att vara omöjligt att bygga något som grundar sig på falskhet och lögner. Allt som företas måste ha rätt drivkraft och rätt motiv i grunden för att kunna genomföras. Projekt som endast har pengar och makt som syfte kommer att bli omöjliga att genomföra.”

Kommentera

