h1

Ett tomrum

08 april 2010

Vet ni det, mina kära församling
Att jag är trött på denna vandring
Har fått styrka jag lånat av hjältar
Nu väntar vi båda på att skutan ska välta

Hjälp och res mig upp, min herre
För vi har framtiden kvar
Det tycks att ingenting kan bli värre
Jag är ett sjunket skepp i ett övergivet hav

Min trotjänare och vän, jag ska vara ärlig
Livet mitt har blivit en enda stor tävling
Ser människors framgång genom lögn
Men vill inte själv vara lika dum

Så i framtiden ska jag segla genom blanka vatten
Ta varje chans jag får, tro mig då
Med din hjälp hittar jag tillbaka till kraften
Ska måla färg på den värld som jag uppfattar som grå

Kommentera

